Snurriggt


    Publicerat: 2010-05-10| 22:36:27

Känner mig som värsta snurrigaste människan men de får man vara med 3 barn och ett hushåll, möten osv.. Orkar inte uppdatera allt som händer men de går frammåt med allt. Idag gjorde Ronja en vändning, hon rullade från mage till rygg =) Både hon och jag blev lika snopen. Hon är faktiskt bara 2 månader, rullar över, pratar, leeer. De finaste leende man kan få får man av henne när hon nyss vaknat. Hon blir alldeleds tills sig, smilar och sparkar med fötterna. Emil & Rasmus är helt underbara med henne och ska hela tiden hjälpa till. Mest gillar hon nog Emil som pratar med henne, för när hon hör hans röst vänder hon huvudet till där ljudet kommer ifrån. FAST han har faktiskt gett henne ett tjyv nyp, hon vart helt förskräckt stackaren. Emil blev likaså så jag tror inte de händer mera just nu men man ska aldrig säga aldrig.
Ni andra mammor som skriver blogg, känner ni er aldrig som ASKUNGEN?! de gör faktiskt jag. Jag har inte haft lust alls med dessa MÅSTEN som varit varje dag. Bara släppa allt och bara vara. Men de funkar faktiskt inte för mig. JAG MÅSTE ha ordning överallt annars mår jag dåligt för de också. =/
Nu på kvällen tog jag en lång promenad ner till A för att skriva ut lite saker, sen vidare hemmåt. De var faktiskt kallt ute nu ikväll. POWER WALK säger jag bara.. De är så ljuvligt att bara kasta i lurarna och gå så fort du kan och så långt du orkar. Gör de varje dag nu =)
Ialla fall så plockade jag nere, vikte tvätten som var klar, starta ny maskin, tog disken och greja. Plockade leksaker. Då har Emil en sån där musik spelare som pratar, ställde den i trappen så gick jag vidare in i vardagsrummet och tillbaka till trappen. Då spelar den "Ha en bra dag" hahha... Kunde inte göra annat än att skratta. Nej nu skrev jag av mig lite igen, ska faktiskt kolla runt bland bloggarna sen blir de ett varmt skönt bad och sen sova. Om jag ens orkar bada, skulle behöva för jag har sånna smärtor utan dess like. Citadonen hjälper inte alls längre =/
God natt folket... Sov gott

Kommentarer
Kommentera här!
Namn?

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?