ADHD....


    Publicerat: 2011-07-09| 21:02:43

God kväller!!!

Inne och kvälls suddar lite.. Låg i soffan och fick denna tanke som påminner mig varje dag. Mitt barn har ADHD diagnos och medicineras för de. Vi har relativt nyss fått medicinen och den ska ställas in efter hans behov. Vilket gör att vissa dagar är lite jobbigare än andra. Jag tycker de går relativt bra. Men sen har vi de som inte alls ser hans behov eller hans utveckling och tycker att han är ett "jobbigt" barn vilket medför att folk inte vill umgås med oss. Jag ser de ganska snabbt och försöker hela tiden skydda mitt barn från dessa människor som är rädd för ett barn med diagnos. Ett barn som har en egen vilja, ett eget sätt att vara på. Jag är absolut inte världens bästa mamma men jag försöker göra de så bra som möjligt för mitt barn!
Vi kommer börja skolan nu och jag har haft möte med skolan ang hans problematik och de kommer gå galant =)
Önskar att flera ville ge mitt barn en chans att visa vem han är. För de ni ser de jobbiga är inte han, de är hans sjukdom som ställer till de för han. Ett tankesätt vi har tillsammans är att när Rasmus frågar om en annan som har något handdikapp så förklarar jag de för han och han smutskastar inte dom för att dom sitter i rullstol eller dregglar. Han förstår att alla vi människor är olika. Tänk om bara vi vuxna hade samma tankesätt när de gäller ett barn med ADHD...

Nog om detta...
Vi var till Furuvik med en annan familj i torsdags och barnen hade de underbart, solbrända, åkte karuseller som tokar och kollade på djur samt ponny ridning =) Ronja sov inte alls mycket och Emil glömde helt bort sig. De var en heldag från morgon till sen eftermiddag =)
Idag har vi bara varit hemma och bada i vår pool samt ätit glass på McDonald´s. De uppskattades av barnen. Sen hem för att göra middag och barnen var så slut så dom somnade direkt. Jag håller på med tvätten som vanligt och ska försöka dammsuga av senare så de är gjort. Imorgon tror jag att vi ska bege oss ut till stranden med lite fika =) Ser ljust ut för de men allt kan hända. Ska sortera strumpor egentligen men jag fastnade här =)))
Bäst jag avslutar och fortsätter med de som ska göras =)

Kommentarer
Kommentera här!
Namn?

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?