Hmm?!


    Publicerat: 2009-08-05| 23:03:51

Sitter och kollar på de där sex programmet på 3:an....

Man ska prata med sina föräldrar om sex. Och eftersom jag själv är förälder så funderar jag ju hur man gör de bäst med sina barn?! Jag vill inte vara påflugen, men samtidigt vill jag att dom ska veta att dom ska skydda sig liksom. Man lär sig faktiskt inte allt i skolan. Dock har jag ju 2 killar så de kanske blir lite enklare än om de vore tjejer. Jag vet faktiskt inte hur jag skulle reagera om dom frågade mig heller vilket jag hoppas att dom kommer att göra.
Appropå ingenting så gjordes de en upptäckt häromdagen. Rasmus hittade sin pung då vi satte på blöjan... " Mamma vad är de där?" Hm.. de är pungen gav jag till svar medans Kenth snabbt hoppade in och sa att de hörde till snoppen. Och de kommer säkert komma flera frågor kan jag tänka mig. Men den dagen får vi ta då.

Men hur har ni gjort eller hur kommer ni göra med era barn? Är de en självklarhet att diskutera sex?

Kommentarer
Postat av: ★Hanna★

Vem hade du på sexualundervisningen? Själv hade jag bög bengt... senare hade vi den där äckliga Per(tror ja) som sa att sperma smaka svampstuvning...

2009-08-06 @ 08:24:52
URL: http://www.LucasMamma.se
Kommentera här!
Namn?

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?