What?!


    Publicerat: 2009-08-03| 08:51:33

Haha... God morgon .... eller hur?!!!

Sagt och gjort så är de den 3:e augusti idag vilket betyder att jag skulle ringa ang allt tjaffsande med dagis. Vilket slutade i att jag inte får något svar förrän på Onsdag. Då jag skrivit i min kalender att Rasmus ska börja dagis idag så ringde jag hans dagis. Och så var de ju mellan 8-11 ska han gå hela veckan fick jag till svar. Jag berättade att jag var sjukskriven på 50% & att jag ska jobba de andra 50%. Får då till svar " JA du LÄR väl lämna han mellan 8-12 då" Snacka alltså lacka ur direkt, de är samma som hela tiden tjaffsat med mig. Jag blir så jävla irriterad så de finns inte ord alltså. Och de där dagiset ville jag har kvar bara för att slippa massa tjaffs så jag kan börja jobba i lugnan ro. Och Emil får sin inskolning. Jisses säger jag bara!! Skaffa för fan inte dagis i sandviken!! Så känns de för mig, när jag bodde i Gävle och Rasmus hade dagis där då var de minnsan inga problem alls. Jätte trevlig personal och man vart ALLTID trevligt bemött i hallen vid hämtning & lämning.
Jag orkar verkligen inte de här. Så jag kommer faktiskt lämna Rasmus mellan 8-12 imorgon då jag ska till diabetessköterskan. Och står den där damen i hallen så ska hon få höra både de ena och de andra ordet av mig!!
Vilken morgon alltså precis vad man önskat sig!
Ska strax klä barnen för vi ska till Sandvikenhus och fixa med massa papper och dyligt där. Sen får vi se vad som händer under dagen. De är sol & fint väder så de blir kanske ut till sandlådan en stund. Nej nu skiter ja i de här för stunden. Får se om jag blir på bättre humör senare...

So long!

Kommentarer
Postat av: Anonym

hej!

jag jobbar inom barnomsorgen och jag blir galen när jag ser hur dom behandlar vissa.

Om man är 50% sjukskriven och 50%jobbar så får du ha barnen heltid på förskolan. Då ska man gå efter din arbetsdag tex du skulle jobba 7-16

så jobbar du 7-11 och sjukskriven 11-16. då får barnen vara på förskolan 7-16. Alla som jobbar inom barnomsorgen vet deta. så stå på dig annars så går du till förskolechefen. Hoppas att det löser sig

2009-08-03 @ 09:44:22
Kommentera här!
Namn?

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?