Prickar ... =))


    Publicerat: 2009-12-29| 14:42:22

Nu har mina efterlängtade prickar kommit.. Alltså vattkoppor. Har velat att barnen ska ha de så dom slipper ha de senare i livet. Linus är 10 år och har inte haft de ännu. Kenth är 32 och har inte heller haft de tydligen. Så typiskt att Linus inte är hemma när väl prickarna kommer till oss. Låter som att jag är värsta skadeglad men de är jag inte ville ju bara ha dom så man slipper de med en liten bebis sen. Rasmus är den enda ÄN så länge som fått de. Han e jätte söt med sina prickar överallt på kroppen. Kanske därför han kliade och vaknade inatt. =/
Vi skulle ha varit ner på stan men de blev inget då jag gjorde upptäckten med prickarna. För jag vill INTE smitta folk som inte själva vill ha de så att säga. Fast lite hoppas jag på att Kenth ska få dom =)
Idag blir de en inne dag för oss och bara mysa. Killarna bygger med tåg nu och pratar för fullt. Emil är mest sur och grinig. Han kanske håller på att bli sjuk mitt i allt också. Ska försöka ta en promenad senare till affären ialla fall. Så man får lite luft. Håller på med tvätt som vanligt och plockar. Önskar man hade lite ensam tid ibland men de får man se sig i stjärnorna efter. Kenth jobbar sent och då är de stängt överallt. Lika bra att bara mysa idag. Snart är de nyår också, tänker inte ha ett löfte som jag sedan bryter lika snabbt. Men ett kan jag ju ha och de är att gå ner i vikt. Har ju redan gått ner 4,7 kg på 5 dagar. Hur de kommer sig de vet eller förstår varken jag eller barnmorskan. Jag hoppas ju på mera vikt nedgång efter förlossningen =)) Nej nu bråkar grabbarna grus så de är lika bra jag tar dom.


Kommentarer
Kommentera här!
Namn?

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?