Vem är du?


    Publicerat: 2009-10-08| 23:19:01

Vem är du som har rätt att bestämma vad jag eller andra ska tycka?
Vem är du som har rätten att bestämma om ett barn ska bli fött eller inte?
Ja de kan man verkligen fråga sig vem du är?! Du är ingen jävla gud eller världens bästa barn själv ska jag säga dig. Jag anser inte att DU har den rätten över mig att tro att du kan trycka ner andra för att försöka må bra själv. Nej fy fan för skvaller kärringar och besservissar (stavas?)
Är så fruktansvärt leds på dessa "små mammor" som tror att dom är bättre än en själv och de enda dom kan göra är att skryta om vad dom köpt till barnen eller vad dom gjort till barnen. Ni har aldrig tänkt så långt att t.e.x köper man begagnade saker hos t.e.x. röda korset eller kyrkans egna loppisar så kan de rädda en hel familjs jul. Ni har aldrig ens haft en sån tanke för ni tror att ni är bättre än de som inga pengar har. Läste en blogg där de stog att man ska skaffa fast jobb osv vidare innan man skaffar barn etc. Så stog de att barnen far illa pga av föräldrarnas ekonomi. Jag har själv växt upp med en väldigt snål ekonomi, vi är inte världens rikaste. Och vi har ALLTID fått de vi behövt vare sig de varit märkes kläder/loppis kläder. Vi har ALLTID fått de vi behövt/velat ha innan våran mamma´s behov gått före. Och hela skolgången gick jag så gott som alltid i märkeskläder. Snacka inte om skit ni inte ens kan tänka er leva i. En dag kommer ni inse att de finns röt ägg till barn även hos de "finaste" föräldrarna. Life is a bitch anyway!
Ja de var vad jag ville lätta mitt hjärta med idag. De har gnagt i mig hela dagen och inte bara mig utan även min kompis som jag diskuterade detta med. Så nu säger jag god natt och tar med mig den besvärliga hostan..
Natti Natt


Kommentarer
Postat av: ★Hanna★

Sånt är bara skit snack.

Man lär sig pengars värde om man inte har så mycket pengar. Lär sig uppskatta enklare saker å de är väl bättre för barnen?

2009-10-09 @ 08:53:32
URL: http://www.LucasMamma.se
Postat av: Elisabet

VART har du läst de??



Precis som du får andra tycka o tänka i sina egna bloggar...

2009-10-10 @ 13:58:59
Postat av: Elisabet

Vi var FEM barn hemma..

VET att man bör ha lite ordning på allt innan man skaffar barn..

Men visst de kan lösa sig iaf..men inge skoj o oroa sig för morgon dagen... skulle ja tro..

2009-10-10 @ 14:00:27
Kommentera här!
Namn?

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?