Vad gör jag?!


    Publicerat: 2009-09-08| 18:04:48

Ja precis som rubriken lyder så funderar jag VAD JAG GÖR?!

Jag sitter hemma dag ut och dag in. Åker ALDRIG iväg själv för att göra saker, är tydligen för snål för sånt. Eller så tillåter inte min ekonomi det. Visst jag kan gå över till Sandy eller Lena för att bara umgås en timme eller 2. Men sen då?
Alla andra åker iväg till IKEA, dom köper kläder med sina kompisar, kollar på vagnar etc. Alltså de finns hur mycket som helst som jag skulle vilja ta mig råd till att göra. Bara strosa runt på IKEA en eftermiddag med en vän. Jag tror att jag har tagit mamma rollen på för stort allvar. Mina barn har sina lägg tider, jag har mina måsten varje dag med disk/tvätt osv. De verkar som att jag stänger inne mig själv i en bubbla som inte går att bryta. Allt detta fick mig att fundera idag vad jag egentligen gör?! Ska till min "kurator" imorgon och då ska jag faktiskt försöka diskutera detta. Jag känner flera mammor som kan ha sin egentid med kompisar och göra saker för pappan tar barnen. Men jag låter inte Kenth ta barnen. Varför inte? Jag har faktiskt inge svar på de just nu.
Dock så kommer jag vara borta från omvärlden på torsdag för de är rättegång från 9-16 ca. Har pause emellan och jag kommer INTE diskutera med er som "tror sig vara mina vänner" om varför jag ska vara där osv. De känns faktiskt inte jobbigt utan bara skönt att snart har allt ett slut. Ska hämta papper på tingsrätten också =/
Livet är inte vad jag trodde de skulle vara. Och de är jag själv som skapat mitt liv. Hädanefter ska jag försöka att verkligen tänka igenom saker både 5 & 7 gånger innan något händer. Nog om detta för de finns andra saker att skriva om. Linus är här nu och har cyklat med sin lillebror, de är så skönt att dom kommer överens nu för tiden. Dom var som katt & råtta ett tag men de har släppt. Emil är jätte nyfiken på Linus och försöker hela tiden att få han att prata med sig. Linus har fått i uppdrag att försöka komma på ett namn på de nya syskonet som han ska få =))
Ja just de höll på att glömma de viktigaste för mig idag. Skulle hämta Rasmus på dagis idag då var dom ute på gården och lekte. Och VAD ser jag när jag kommer?! Jo min lilla son cyklar på en cykel UTAN stödhjul!!!! Frågade personalen om han gjort de länge. " Ja snart 2 veckor", så vi åkte hem och tog fram hans cykel för att fixa den. Så Kenth ska ta av stödhjulen åt han sen =)) *stolt* Han är så duktig Rasmus och lär sig så mycket saker bara av sig själv. Nu ska han få en spiderman cykel när han fyller, tråkigt att han fyller mitt i vintern men de kommer bli fint till sommaren. Nej nu ska jag faktiskt göra någe annat istället för att sitta och skriva en hel bok om mitt liv..
Puss & Kram kanske syns på stan

Kommentarer
Postat av: ♥mica ♥

egen tid va ä dä??? haha inte nåt man ä bortskämd me men ett måste för att orka i längden =) hoppas din kväll blir bra kramis gumms

2009-09-08 @ 19:16:17
URL: http://micamarica.blogg.se/
Postat av: Elisabet

Jag har ofta barnen med mig när ja gör saker :)

Jag ser inte barnen som ett hinder. Det gör inte du heller =)

Visst har barnen tider o rutiner - men de vet mina vänner o de accepterar det o vi gör saker på tider som passar barnen..

Sen om ja på en helg vill följa med ngn till Ikea ja då är det självklart för min man o ha barnen hemma om ja skulle vilja åka själv..

Precis som han själv med får åka med eller utan barn - vilket han vill..

Man ger o tar som med allt annat..



Hinner o får tid få man om man vill trotts alla måsten :)

2009-09-09 @ 09:01:00
Postat av: Johanna

Hej. Egen tid är ett måste, och det är absolut inget fel i att lämmna bort barnen några tim el en dag till mormor, moster el om keneth tar dom. DU måste få din tid, sånt är underbart. Du är en sån stark och bra person, beundrar dig massa. Några tip till egen tid kan vara att: Låsa in sig i badrummet tända ljus och ta en mys bad då får keneth ta barnen ;). Ett annat är att åk ut i skogen plocka svamp är av kopplande. ta med en vän och gör nått DU tycker är kul. Och när jag kommer upp så kan vi ta en fika, Kramar i massor på dig. Hoppas allt löser sig för dig......<3

2009-09-09 @ 09:06:46
Kommentera här!
Namn?

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?