Varför?


    Publicerat: 2010-04-16| 15:00:11

Startade ett projekt a´la Rasmus rum!!!

Jag börjar en massa saker hela tiden, inte små projekt utan allt  ska vara stora projekt. Som när jag får min städ nojja så ska ALLA möbler ut så jag får skura överallt. De ska vara kliniskt rent annars kan de lika gärna vara. Nu är Rasmus rum klart och de är dags att dra igenom Emil´s rum =) De är inte lika stökigt där faktiskt då vi hjälpts åt att plocka alla leksaker som är överallt. Skulle vilja ha alla rum på samma plan vad enkelt de skulle vara att städa. Men vi verkar aldrig få tag i en 5:a eller 6:a som vi verkligen skulle behöva. Linus måste ha ett eget rum så enkelt är de faktiskt. Men snyggt blir de till slut överallt. En massa tvätt blir de också eftersom jag bäddar rent överallt.
Igår när jag var till BVC så pratade jag med henne där och hon förstog mig precis hur jag mår och känner. Ialla fall så tyckte hon att jag skulle skriva en bok om hur man kan må efter en förlossning, jag har redan börjat skriva faktiskt och jag vet inte hur de kommer sluta. Jag har inte tänkt att tjäna pengar på boken eller så. Utan kanske föreläsa lite om hur en förlossningsdepression kan te sig och livet efter en sådan. Alla som jag har berättat för förstår mig inte och tycker att man bara ska lägga de bakom sig och gå vidare. Vilket tyvärr inte är så enkelt. Kanske ni vill läsa lite smakprov av de jag skriver sen?
Tiden får utvisa men BVC skulle ha allt jag skrev och ta upp de på sina träffar för jag hade de högsta poängen i psykiskt dåligt i HELA sverige. Så ni kanske förstår att jag inte mår så bra?! De mesta är ett skal som jag bygger in mig i. Älskar mina barn över allt annat, men hade jag vetat att de skulle bli så här hade jag faktiskt inte skaffat flera barn. Nu är barnen de som håller mig uppe/vid liv/ Levande. Dom bertyder allt. Sen har vi Kenth som har ställt upp hela tiden trots att jag varit elak och verkligen tryckt ner han. Vi får se om de går att reparera de som blivit trasigt mellan oss. Just nu känns de inte så och jag får ta en dag i taget. Just nu är jag omyndighetsförklarad och får inte ta sånna beslut som är sammanhängande.


Kommentarer
Kommentera här!
Namn?

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?