Har inte haft tid


    Publicerat: 2010-03-11| 08:31:00

God morgon!!


Jag har faktiskt inte haft tid att blogga då jag fokuserat på familjen men jag ger de en chans när jag har tid. Ronja har fått magsäcksinflammation. Tydligen kan för tidigt födda bebisar få detta. Vilket resulterar till en mage som inte är av dess like. Hon har ju varit väldigt ledsen på kvällen när hon bajsat. Vilket jag förstog att något var fel. Tog upp detta med BVC men hon hade gått upp som hon ska ialla fall =/
Så nu väger Ronja 3945g och är 52cm lång =)
Vi fick ialla fall en läkartid samt laktosfri ersättning. Vilket jag gav henne direkt igår, jag vill ju inte att min bebis ska ha ont i magen. Vilket resulterade i att bajsandet gick ganska bra, samt att hon äter bättre och mera. Jätte skönt att de löste sig så snabbt men ska prova detta en vecka så får vi se mera resultat då. På lördag blir Ronja 1 månad.. Jisses redan liksom. Helt ofattbart vart tiden tar vägen. Snart e de dags för smak portioner och de ser jag fram emot =)
Ja de är väl de som tagit min tid de senaste dagarna. Sen de vanliga då förstås med en stor familj. När folk träffar oss ute som inte vetat att vi fått en till så säger dom att vi börjar bli familjen annorlunda =) Visst säger vi 10 barn till sen e de klart =) hahha... Visst kan man skaffa flera barn inte mig emot. Älskar att vara en stor familj. Har lagt ut kortet på barnen som vi knäppte till annonsbladet här i sandviken, de ligger på Facebook. Ja de var en upplevelse de också, vi trodde de skulle vara bångstyrigt och att de inte skulle funka med 4 barn att knäppa kort. Men både jag & Kenth höll på att slå på arslet när vi märkte vad de gick bra. Barnen satte sig, dom knäppte kortet alla var med och inget tjaffs. Sen gick vi därifrån liksom. De kan man kalla underbart. Så nöjda med grabbarna grus. Idag är de sista dagen för denna vecka på dagis för Rasmus & Emil vilket betyder att jag lär passa på att städa medans dom är där. Kenth är och fixar med sina saker och Ronja sover. Ska dra fram snabel draken och skur moppen. Vet inte vad dagen har att erbjuda mera men de får väl visa sig med tiden. Lika bra att jag sätter igång med städandet =))


Kommentarer
Postat av: ★Hanna★

Stackars liten :(

2010-03-11 @ 10:12:39
URL: http://www.LucasMamma.se
Kommentera här!
Namn?

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?