Kl: 04:04 ....


    Publicerat: 2010-03-30| 04:17:53

God morgon eller vad säger man kl: 04:04!!

Har varit vaken med barnen sedan 02 nu. Ronja spyr som en gris för att vi skulle prova ersättningen nan. Den enda hon inte spyr av är nutramigen från apoteket. Vilket jag har hemma till 2 flaskor till. Fick sätta mig och kolla öppettiderna på apoteken så de blir att åka till sjukhuset i gävle imorgon bitti för att köpa mera. Emil är vaken han också, kan inte sova pga av feber toppar igen =( Rasmus vaknar av att de små trollen är ledsen. Var in till han och startade en film så nu sover ialla fall han igen. Själv sitter man vid datorn för att kunna hålla sig vaken. Kan inte alls sova när Ronja spyr eller att jag vet att Emil har feber. Så Kenth sover nu, så får jag göra de imorgon bitti. Tur att man kan dela på sig alltså.
Ialla fall så var vi till IKEA och köpte lite små saker samt frågade om sängen. Visst var de så att vi fick byta den. Sagt och gjort åkte vi hem och kastade av mig och trollen. Kenth drog till IKEA med den gamla sängen och bytte den. Nikki & Hennes kille var hit för en fika och prata lite. Underbart när man får besök av sina syskon. Mina barn verkligen älskar sina mostrar och A då förstås som busar med dom hela tiden. Skulle precis lägga mig i den nya sköna sängen när barnen började =/ De var bara att kliva upp. Men vilken skillnad med ny säng alltså =) Mår jätte bra av de. Så nu ska vi bara köpa en ny bäddmadrass till den också. Ja de var väl de som hände hos mig igår.
Idag blir de återbesök till barnmorskan, kanske mindre roligt men vad gör man. Ska försöka prata med en BVC sköterska ang Ronja då också. På Onsdag ska ju Ronja till barnläkaren ialla fall och jag hoppas att vi får nutramigen på recept så de blir lite billigare samt går på högkostnadskortet. Nu kostar en burk 199:- och den räcker i 3 dagar. Visst jag lägger varje krona på mitt barn för hon ska ha mat, men faktiskt så kan man få de billigare så är de ju alltid bra. Pengarna räcker liksom längre då.
Just de kollade på blocket och hittade 2 st bobby car och en motorcykel för 150:- så dom ska jag köpa till Emil. Han har alltid velat ha en bobby car, men så har jag inte haft råd eller så har vi inte tänkt på de när vi väl haft råd. Han ser den bara när vi handlar på citygross. Så nu får han 2 st i olika färger samt en motorcykel. Hoppas han blir glad för dom =)
Emil blir hemma från dagis denna vecka också. Jag anser att äter barnen pencilin så ska dom vara hemma också. Oavsett om de är öroninflammation eller feber så blir han hemma. Jag vill ha lite koll när han är så här också. Skulle kunna ha barnen hemma hela tiden. Men de gynnar inte dom utan bara mig som mamma =(
Nej ska man krypa ner med Ronja i sängen och kolla på tv en stund. Ska ju kliva upp hela familjen om några timmar ialla fall...
Avslutar med de ... Tjingen


Kommentarer
Kommentera här!
Namn?

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?