Jag hoppas!!


    Publicerat: 2011-02-08| 09:29:14

God morgon!!!

Jag ställde väckar klockan för att se om de kommit ut nya lägenheter och de hade de gjort. Snabbt som fan klickade jag i allt och hamnade som nr 1 på ett radhus i södra Bomhus. Helt underbart. Nu ska jag bara bråka till mig att få de också, eftersom de ligger 400:- över normen. Jag kan inte förstå socialtjänsten eftersom jag kommer leva över normen med nästan 4500:- varje månad. Och kommer klara mig själv UTAN socialbidrag. Ringde handläggaren för att förklara siffrorna och de gick nog ganska bra för svaret var "oj jävlar" trodde dom hade bättre ordförråd. Men tydligen inte!!
Hon skulle nu tala med den andra handläggaren på bistånd ang dessa 400.- vilket jag kan tycka är en bagatell. Men dom lär ju gå efter deras regler och de respekterar jag så länge samma regel gäller för alla. Vilket jag kan påvisa att de inte göra och kommer gå till hus i helvete om dom inte godkänner denna lägenhet. Jag hoppas på att få ett svar under dagen då "h*n* sa att dom återkommer. På Torsdag får jag svar ang om jag får ett bistånd till skulden också. Så jag är nervös och mår inte alls bra just nu. De händer mycket positivt men samtidigt så kan jag känna att jag måste ju få något bakslag. Vi får se hur de hela ter sig.
Nu ska jag klä på barnen för att bege mig till dagis och hämtning av Rasmus =)
Funderar på att dra med mig barnen till stan för att fixa de sista som ska göras =)..

Kommentarer
Kommentera här!
Namn?

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?