Long time ago...


    Publicerat: 2011-02-16| 23:33:55

God kväller....

Nu var de ett tag sedan igen och de känns som att jag börjar varje inlägg med just den meningen. Tro mig har försökt blogga flera dagar nu men inte haft orken liksom och så fort jag tänkt att jag ska blogga blir de torrt. Förstår inte vad de är med mig just nu men tråkigt är de ialla fall. Jag fick lägenheten eller radhuset ialla fall och kontrakt ska skrivas så fort allt är klart. Så underbart att bara veta de. Fast de kommer väl en smäll snart. Är så rädd för att vara lycklig för de jag har. Vi får helt enkelt se vart allt leder till i slutet. Önskar jag kunde förbereda mig mentalt på denna smäll som komma skall. Eller kommer de ingen smäll? Har väldigt svårt för att tro att de inte skulle göra de....

Ronja fick sin försenade vaccination idag också, fick feber direkt på kvällen. Har knappt ätit och de hon ätit har hon spytt upp. Stackars lilla flisan. Hon hostar upp så hemska saker att de blir en kräk reflex. Hämtade ut hennes mediciner idag också vilken tur de var. Redan uppe i 1400:- i medicin på henne och Rasmus =)

Imorgon ska jag uträtta lite ärenden hemmifrån. Ska ringa bryggan och diskutera ang Rasmus, samt ringa kö & placering bara för att strula för den stackars damen där =(
Eftersom att vi flyttar till södra så tycker jag ju att dom borde ha dagis där så jag ska ringa och kolla ifall att man kanske kan få en plats där eller om de är lika lång tid dit.

Kenth var hem en snabbis och åt med oss samt bara umgicks några timmar. Sen åkte han igen och barnen blev alldeleds ledsna / stojiga som vanligt när pappa måste åka till jobbet. De är så tråkigt att han jobbar "borta" hela veckorna. Fast han har sökt flera jobb på fast mark så han ska vara hemma mera med barnen. Fast jag har sagt att han måste ju ha en inkomst så detta jobb får vara kvar tills han får ett annat.

Själv har jag bråkat med psykiatrin idag för jag orkar verkligen inte mera nedtryckningar. Dom är där för att lyssna på mig, stötta mig, bara hjälpa mig med de som är jobbigt. Jag har haft en bra tid i Sandviken men nu är de stop. Jag orkar inte när deras egna personal diskuterar mig med andra patienter. Anser att man inte på något vis ska bryta tystnads plikten gällande patienter. Efter de har jag helt tappat förtroendet för dom som jobbar där och mår hellre dåligt än att gå dig. Därav jag har bett att få en förflyttan till Gävle snarast möjligast. Vi får se hur de går med allt där. Har inte blivit fortsatt sjukskriven heller utan de fick vänta sa dom. Vilket jag ringde HC och där var de inga problem alls att sjukskriva mig vidare. Konstigt hur vissa instanser har olika regler osv. Helt ärligt så skiter jag blanka fan i om jag blir sjukskriven eller ej, för jag vill jobba men får inte för FK eller AF då de inte finns några försäkringar som täcker om jag skulle göra mig illa på en arbetsplats.

Nej nu har jag skrivit av mig tillräckligt för denna gång och ska bädda ner mig med min lilla prinsessa så jag har koll på henne hela natten. Uppdaterar mig lite när jag har något att ventilera =))

God Natt

Kommentarer
Postat av: Elisabet

Hoppas allt ordnar sig snart o att ni kan slappna av kramis

2011-02-17 @ 08:56:00
URL: http://elli76a.blogg.se/
Kommentera här!
Namn?

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?