Dagis...


    Publicerat: 2011-01-10| 07:20:24

God morgon!!!

De här med dagis är en jävligt rolig historia. Jag kan inte i min vildaste fantasi förstå att alla andra barn verkar gå före Rasmus i kön trots att han har förtur. Sen att de andra barnen inte heller har dagis. De finns tydligen i Sätra. Så jag får väl ta de dagiset och åka buss med barnen varje dag. Jag vet annars inte vad jag ska göra!? För så här kan jag faktiskt inte ha de. Blir tokig av att ha Rasmus 3 timmar varje dag på dagis. De tar mig 1 timme att få på barnen kläderna samt ner i vagnen, sen ska vi hem och ta av oss kläderna, de små ska äta frukost. Sen är de dags att hämta Rasmus igen. De är inte ens roligt med dessa tider. Rasmus vill inte ens gå till dagis och vi bråkar hela tiden. Han har nu fått varit hemma en månad pga av att de varit Jul och barnen har varit sjuka. Men en sak som slår mig är att i Augusti ska Rasmus börja på 6 års. De kommer aldrig funka så länge han inte får vara längre med de andra barnen samt äta tillsammans i grupp. Jag gör vad jag kan hemma men dagis ska ju vara förberedande inför skolgången. Vilket 3 timmar / dag inte är de anser jag. Men de är bara min åsikt som vanligt. Jag blir frustrerad av hur de inte kan finnas en enda dagis plats till mina barn. Ska försöka hinna ringa dom idag medans Rasmus är på dagis. Inte säkert att jag hinner för dom har telefon tid mellan 10-12 och Rasmus ska hämtas 11:15 senast. Därav jag kanske inte hinner ifall att de är telefonkö osv.. Jag vet inte alls hur jag ska lösa allt just nu men något måste göras och de är NU!!
De är ganska slitsamt som ensamstående med 3 barn, dock som sagt hade de varit lättare om Rasmus inte haft ADHD samt haft dagis, Emil behöver också dagis och umgås med andra barn. Varför skulle jag flytta till Gävle?! i sandviken hade dom dagis. Jag vet inte varför jag ställer till de hela tiden. Men de är väl sånt som händer...
Annars händer de inte speciellt mycket för oss här. Plocka och dona som vanligt.
Tjingen!!


Kommentarer
Kommentera här!
Namn?

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?