Gott Nytt 2011!!


    Publicerat: 2011-01-01| 19:23:31

Nu var de ett tag sedan jag bloggade igen....

Faktiskt så funderar jag om de här med blogg bara var en inne grej förrut. Man har inte alls lika mycket tid över nu som man hade förr. Eller så är de jag som inte tar mig den tiden jag borde att bara skriva ner vad jag tycker och känner. Faktum är väl att ska man skriva allt så blir de långa noveller och vem orkar läsa allt de !?

Jag har som vanligt en massa funderingar kring livet och dess gilla gång. Jag har fått upp kontakten med en gammal skol kamrat som jag inte träffat på evigheter men har träffat igen. Vi har liksom vuxit upp och pratar dagligen om allt som har mellan himmel och jord. Då slog de mig varför blev vi ovänner och har inte hörts av på 10 år. Hon valde att plugga, jag valde leva livet. Vilket jag ångrar, men är de verkligen så bra egentligen att man inte levt livet. Jag sitter nu med 3 underbar barn som jag inte ångrar en sekund av mitt liv. Visst ångrar jag att jag ställt till de innan dom kom, men nu får jag göra de bästa av min situation. Mera kan jag faktiskt inte göra. Ett litet dilemma som jag kom att tänka på var att:

Ska en kille få komma emellan vänner?!

Alltså ska man välja killen framför sig egen vän/kompis? De har det verkligen aldrig gjort för mig, men ska man verkligen behöva ta de beslutet att förbjuda att umgås. Eller bara en sådan sak att inte ens få träffa de man känner?! Jag förstår inte dessa människor men de är deras val och när dom sitter där ensam med "pitten i näven" då kommer jag att le åt att sanningen segrar! Kan inte förstå allt som händer och sker men vill man tro på lögner och svek så lär man göra de. Innerst inne sårar man bara sig själv.
Jag är inte perfekt och kommer aldrig bli de heller. Solen har faktiskt fläckar om ni inte visste de. Dagens kamp med Rasmus adhd är inte rolig de blir tyngre och tyngre. Snart vet jag inte vad jag ska göra?! Jag vänder ut och in på mig själv utan att kunan hjälpa. En förståelse är de enda jag måste försöka komma fram till. De finns en massa jag ska göra under denna vecka för att ens komma ifatt med mitt liv. Jag går denna väg ensam utan slut känns de som.
Men på Fredag åker jag på kryssning i 1 dygn och ska bara vara Kim, barnen kommer ha de bra hemma och jag får vara för mig själv och ladda batterierna...
De var väl mina tankar för denna gång... Hoppar kanske in och skriver lite senare då jag känner ett tryck av att blogga av mig lite =)


Kommentarer
Kommentera här!
Namn?

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?