Hur svårt ska de vara?!


    Publicerat: 2011-03-27| 23:41:43

Nattsuddaren i farten igen....

Lite smått irriterad på allt just nu. Men speciellt de här med dagis och smittor samt SNOR!! Hur svårt ska de vara att ha sitt barn hemma från dagis om de är sjukt eller smittar? Grönt snor är en smitta! De sprids vidare i allt barnen leker med osv. Jag kan anse att kommunen gör fel med att inte skicka hem papper ang dagis regler ang sjukdomar osv. Hur fan ska vi annars få stop på de? Rasmus har gått på dagis i snart 5 år. Och jag har ALDRIG varit med om de här faktiskt. Senast gick han på dagis på källö inte ens där var de så patetiskt som de är här. Kan inte förstå något av de hela. Hade de inte varit för att jag ska börja jobba så hade jag faktiskt tagit hem barnen och inte låtit dom gå där. Ronja är snorig, lite gul aktigt vilket jag tar för smittsamt så hon får vara hemma från dagis. Då jag inte vill vara den förälder som ser till att de blir flera sjuka barn. Och jag vet att de är SÅDAN tid att barn blir snoriga. Men de är skillnad på SNOR och SNOR...
Tror ni verkligen eftersom att Rasmus är äldst på hela avdelningen, tror ni verkligen att ert barn kan säga till er vad som är fel samt att säga att barnet inte orkar vara på dagis?! För i helvete skärp till er och se till barnens bästa inte till ert eget.
Hade en konversation ang detta på facebook, självklart räknade jag med kommentarer. Och dessa var att då skulle ju inga barn gå på dagis eller att JAG sagt att DE är dåliga föräldrar. Men de har jag aldrig påtalat utan anser att de är förälderns ansvar att bedömma om barnet är sjukt eller inte. Samt att de borde finnas uppsatt reglerna ang smitta osv. För att vi ska förhindra detta. Tänk om alla följde dessa regler då fanns de ingen smitta som gick om och om igen. De blev inte massor av VAB dagar för de föräldrar som jobbar osv. Men nej då... Hellre VABBAR vi än att ser till att ha en fungerande vardag. Tragiskt tänkande kan jag tycka!!

Så imorgon blir de INGET dagis för Ronja. Killarna är frisk och kry så dom får faktiskt vara där då jag ska städa ur den andra lägenheten. Ronja får vara med morfar medans. Sen när de är klart ska jag hämta grabbarna och vi ska nog ta bort lite snö från framsidan så vi kan fika ute =)
Snart är sommaren på väg ser så fram emot de. Öppna dörrar, solsken, bad, grillande.. Ja allt som har med sommaren att göra.
Nej nu ska jag fortsätta plocka tvätt och leksaker. Sen blir de sängen då vi alla ska upp tidigt =)
God Natt

Kommentarer
Kommentera här!
Namn?

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?